Inanc ve Kullanim-Yanasim Cesitleri
1 sayfadaki 1 sayfası
Inanc ve Kullanim-Yanasim Cesitleri
Saygideger arkadaslar;
Inanc kavramina veya herhangibir kavrama; bilinen yanasim-kullanim dusunce ve davranis sekli; Sahip olmaktir. Inanca sahiplik iki turludur. Birincisi olumlu sahiplik;inanmak veya inancin inanmasina sahib olmak, ve sahip cikmak BENIMSEMEK. Ikincisi;inanmamak, yani inancin inanmamasina, sahip olmak ve sahip cikmak, BENIMSEMEK.
Bu ikisi de, inancsal yanasim-kullanim ve inanc kavramina sahipliktir, ve biribirinin zittidir. INANCI, INANCSAL BENIMSEME ZITLIGIDIR. Ki buradaki inancin inancsal benimsenme zitligi; sadece dini veya tanrisal temelde degil; tum bilimsel olmayan ve epistemolojik olmayan; teoriler ve ideolojiler icin de gecerlidir.
Bunun disindaki bakis acisi ise; yukaridakine disaridan bakan ve yukaridaki yanasim ve kullanimlari notr algilayan, inancsal olmayan ve inancsallik icermeyen bakis acisidir. Yani inanci sadece kavram olarak ve izah etme adina kullanan ama yukaridaki gibi sahiplenmenin aksine;
SAHIPLENMEYEN BENIMSEMEYEN ve INANCSAL OLMAYAN YANASIM-KULLANIMDIR.
Yani sadece tanrisal veya dini degil; her turlu inanc sahiplenmesini, inancsal olmayi, dusunup-davranmayi, yasam ve iliskisinde; TERK EDEN, ONDAN FERAGAT EDEN, ONUNLA ALAKASINI KESEN, ONDAN VAZ GECEN, ONU YADSIYAN, ONA AIT OLMADIGINI SOYLEYEN, ONA YER VERMEYEN v.s. anlamini tasir.
Kullanma veya kavrama yanasimin amaci sadece; onu sahiplenmenin sorun oldugunu gostermek ve bu sahiplenme ve sahiplik veya BENIMSEME-BENIMSETME mucadelesi vermenin, yasam ve iliskiye hic bir fayda saglamayacagi gibi; zarar getirecegini ortaya koymak.
Bilimsel ve epistemolojik olmayan, bir dusunce uretmemek ve bilimsel ve epistemolojik gercegin disina cikmamak VE BILIMIN GELISIMINI EPISTEMOLOJIK TEMELDE UYGULAMAK, KULLANMAK.
Ama ayni zamanda da; ilk paragraftaki sahiplenmenin o kulvarda kalanlar icin, kacinilmaz oldugunun farkina varmak ve kisilerin dogruladiklari temelde inandiklari soyut ve somut degerlere, kisiye yonelik olarak saygi gostermek.
Ayni zamanda yukardaki kulvarin, her turlu sorununu da; dusunce ve davranis temelinde yanlislamak, curutmek ve gecersiz kilmak. Yani INANCDISI VE DOGRUDISI YANASIM VE KULLANIM DUSUNCESINI DAVRANIS OLARAK SUNMAK.
Saygilarimla;
evrensel-insan
Inanc kavramina veya herhangibir kavrama; bilinen yanasim-kullanim dusunce ve davranis sekli; Sahip olmaktir. Inanca sahiplik iki turludur. Birincisi olumlu sahiplik;inanmak veya inancin inanmasina sahib olmak, ve sahip cikmak BENIMSEMEK. Ikincisi;inanmamak, yani inancin inanmamasina, sahip olmak ve sahip cikmak, BENIMSEMEK.
Bu ikisi de, inancsal yanasim-kullanim ve inanc kavramina sahipliktir, ve biribirinin zittidir. INANCI, INANCSAL BENIMSEME ZITLIGIDIR. Ki buradaki inancin inancsal benimsenme zitligi; sadece dini veya tanrisal temelde degil; tum bilimsel olmayan ve epistemolojik olmayan; teoriler ve ideolojiler icin de gecerlidir.
Bunun disindaki bakis acisi ise; yukaridakine disaridan bakan ve yukaridaki yanasim ve kullanimlari notr algilayan, inancsal olmayan ve inancsallik icermeyen bakis acisidir. Yani inanci sadece kavram olarak ve izah etme adina kullanan ama yukaridaki gibi sahiplenmenin aksine;
SAHIPLENMEYEN BENIMSEMEYEN ve INANCSAL OLMAYAN YANASIM-KULLANIMDIR.
Yani sadece tanrisal veya dini degil; her turlu inanc sahiplenmesini, inancsal olmayi, dusunup-davranmayi, yasam ve iliskisinde; TERK EDEN, ONDAN FERAGAT EDEN, ONUNLA ALAKASINI KESEN, ONDAN VAZ GECEN, ONU YADSIYAN, ONA AIT OLMADIGINI SOYLEYEN, ONA YER VERMEYEN v.s. anlamini tasir.
Kullanma veya kavrama yanasimin amaci sadece; onu sahiplenmenin sorun oldugunu gostermek ve bu sahiplenme ve sahiplik veya BENIMSEME-BENIMSETME mucadelesi vermenin, yasam ve iliskiye hic bir fayda saglamayacagi gibi; zarar getirecegini ortaya koymak.
Bilimsel ve epistemolojik olmayan, bir dusunce uretmemek ve bilimsel ve epistemolojik gercegin disina cikmamak VE BILIMIN GELISIMINI EPISTEMOLOJIK TEMELDE UYGULAMAK, KULLANMAK.
Ama ayni zamanda da; ilk paragraftaki sahiplenmenin o kulvarda kalanlar icin, kacinilmaz oldugunun farkina varmak ve kisilerin dogruladiklari temelde inandiklari soyut ve somut degerlere, kisiye yonelik olarak saygi gostermek.
Ayni zamanda yukardaki kulvarin, her turlu sorununu da; dusunce ve davranis temelinde yanlislamak, curutmek ve gecersiz kilmak. Yani INANCDISI VE DOGRUDISI YANASIM VE KULLANIM DUSUNCESINI DAVRANIS OLARAK SUNMAK.
Saygilarimla;
evrensel-insan
evrensel-insan- Mesaj Sayısı : 471
Kayıt tarihi : 25/05/09
Similar topics
» Felsefeye/Bilime Felsefi/Bilimsel Yanasim Farki
» Yaklasim-Yanasim Nedir?
» Cognitive-Bilissel Yanasim
» Duygusal-Mantiksal Yanasim Farki
» Etigin Nitelikleri ve Cesitleri
» Yaklasim-Yanasim Nedir?
» Cognitive-Bilissel Yanasim
» Duygusal-Mantiksal Yanasim Farki
» Etigin Nitelikleri ve Cesitleri
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz