Mustakil Var olanin Butununu olusturan Farklarin Farkindaligi
1 sayfadaki 1 sayfası
Mustakil Var olanin Butununu olusturan Farklarin Farkindaligi
Insanoglu turunun mustakil var olan her bir birinin gozlemsel butunlugunu olusturan farklarin farkindaligi cok onemlidir?
Simdi soyle bir soru soralim.
Bir seyin farkina varan kim/ne?
Iste bu soru bize, gozlemsel algi olarak bir butunu algilatiyor.
Peki bu "kim/ne" mustakil var olan butunu olusturan ve bir biri ile her turlu iletisim de olan farklar nelerdir?
Yani farkina varan, kimdir/nedir?
Farkina varan kisinin butunlugu. Yani beyni, zihni ve kendisi.
"Kim" sorusu bir ilizyon degildir. Fenomen olarak mustakil var olan varlik ile ilgili temel sorudur. Yalniz "ne" sorusundan farki, sorulanin oznel, ozsel ve ozel yaninin olmasidir. Bir yerde neyi ortaya koyan kimdir. Kim de bu temelde insanoglu turu biri olarak 4 lu yapidadir.
Beyni (vucudu), zihni, kendisi ve kavramsal bilgisi.
Iste burada bir seyin farkina varilmasinda beyin ve zihin yeterli degildir, kendisinin ve kavramsal bilgisinin de katilimi gerekir.
Cunku bilincalti olarak yani kisinin kendisini icermeyen sekilde beyin ve zihin ikilisi bir seyi hafizasinda bulunduruyor olabilir, yalniz bu farkindalik degil; sadece "kayit etmislik"tir.
Ben=beyin (vucut)+zihin+mustakil varolanin fenomenal gozlemi+kavramsal bilgi---> Tum bunlarin toplaminin gozlemin algisina sundugu dusunce ve davranisi.
Biz de benin coguludur. Tabiki her bir benin, bizi kendi beyin duzeyine ve kendi soyut degerlerine deger vermesine ve degerlendirmesine goredir.
Kimi ben icin ailedir, kimi icin cevredir, kimi icin toplumdur, kimi icin akrabalardir, is arkadaslari/mahalle arkadaslaridir, milli vatandaslardir, ayni dinin inanclilaridir, ayni ideolojiyi paylasanlardir v.s.
Kisaca ilk algi- Insanoglunun beyninde !? belirmesi ve bu belirene verilen "var isareti" dir.
Ikinci algi- Kavrami belirlenmis bir somutun ya da soyutun uzerindeki kavramsalbilginin olmasi tarafi ve ifadesidir.
Gozlem- Bilimsel olarak insanoglunun bes duyusu ile tartismasiz olarak aldigi algidir.
Algilar- Akilsal algi- sezgisel, duyumsal, hissel v.s.
Gozlemsel algi- duyusal, fiziksel, matematiksel, yazisal, cizimsel, sekilsel v.s.
Iste mustakil var olan bir varliginin butununun degisimi, bu farkindaliklarin biri birleri ile olan bilincli iletisimidir.
Cunku degisim, her bir farkin kendi bunyesindeki degisiminin diger farklari da degistirmesidir.
Burada aslinda "olana yabancilasmak" algisi devreye girer.
Bilinc temelindeki "yabancilasmak, once zihnin sonar kisinin sonar da beynin ve en sonunda kavramsal bilginin "kim" 4 lu butunlugu temelinde dile getirdiklerinin dusunce ve davranisinin, artik o eski alisilagelmislik olmadigidir.
Mesela bir kisiyi inancli iken bir de inancsiz iken dusunun.
Iste bu kisi inancsiz oldugunda kendi ve herkes olarak inancliliga yabancilasmistir.
Bu bir ideoloji izm etik deger ya da herhangibir sey olabilir.
Yabancilasmak, bilincalti da basliyabilir, bilincli de olabilir.
Evet bilinclendikce ve bunu daimi kildikca bilincaltinda yer etmis her turlu dogumdan itibaren aldigin bilgiyi, ordan cikarir ve sorgulayarak, "yeni kimini" olusturursun.
Bilincalti dogumdan itibaren bilincsizce ayni bir bilgisayar gibi kisinin her turlu algiladigini hafizasina zihnine ve beynine eklemesidir. Sonra da bunun yonlendirdigisekilde hareket etmesidir.
Kisinin bilincli olarak kendi bilincaltindaki bir seyi sorgulayabilmesi icin, ondan rahatsiz olmasi, zarar gormesi ya da sorun olarak algilamasidir. Ayrica bunlarin da farkindaligidir.
Bunu kisi degilde beyin zihin ikkilemi kendi yaparsa kisi sosyo-psikolojik soruna girer ve bunu kendi cozemez. Cunku burada kisinin bilincli bunu yapmasi yerine, beyin ve zihnin bu olumsuzlugu yasamasi on plandadir.
Simdi soyle bir soru soralim.
Bir seyin farkina varan kim/ne?
Iste bu soru bize, gozlemsel algi olarak bir butunu algilatiyor.
Peki bu "kim/ne" mustakil var olan butunu olusturan ve bir biri ile her turlu iletisim de olan farklar nelerdir?
Yani farkina varan, kimdir/nedir?
Farkina varan kisinin butunlugu. Yani beyni, zihni ve kendisi.
"Kim" sorusu bir ilizyon degildir. Fenomen olarak mustakil var olan varlik ile ilgili temel sorudur. Yalniz "ne" sorusundan farki, sorulanin oznel, ozsel ve ozel yaninin olmasidir. Bir yerde neyi ortaya koyan kimdir. Kim de bu temelde insanoglu turu biri olarak 4 lu yapidadir.
Beyni (vucudu), zihni, kendisi ve kavramsal bilgisi.
Iste burada bir seyin farkina varilmasinda beyin ve zihin yeterli degildir, kendisinin ve kavramsal bilgisinin de katilimi gerekir.
Cunku bilincalti olarak yani kisinin kendisini icermeyen sekilde beyin ve zihin ikilisi bir seyi hafizasinda bulunduruyor olabilir, yalniz bu farkindalik degil; sadece "kayit etmislik"tir.
Ben=beyin (vucut)+zihin+mustakil varolanin fenomenal gozlemi+kavramsal bilgi---> Tum bunlarin toplaminin gozlemin algisina sundugu dusunce ve davranisi.
Biz de benin coguludur. Tabiki her bir benin, bizi kendi beyin duzeyine ve kendi soyut degerlerine deger vermesine ve degerlendirmesine goredir.
Kimi ben icin ailedir, kimi icin cevredir, kimi icin toplumdur, kimi icin akrabalardir, is arkadaslari/mahalle arkadaslaridir, milli vatandaslardir, ayni dinin inanclilaridir, ayni ideolojiyi paylasanlardir v.s.
Kisaca ilk algi- Insanoglunun beyninde !? belirmesi ve bu belirene verilen "var isareti" dir.
Ikinci algi- Kavrami belirlenmis bir somutun ya da soyutun uzerindeki kavramsalbilginin olmasi tarafi ve ifadesidir.
Gozlem- Bilimsel olarak insanoglunun bes duyusu ile tartismasiz olarak aldigi algidir.
Algilar- Akilsal algi- sezgisel, duyumsal, hissel v.s.
Gozlemsel algi- duyusal, fiziksel, matematiksel, yazisal, cizimsel, sekilsel v.s.
Iste mustakil var olan bir varliginin butununun degisimi, bu farkindaliklarin biri birleri ile olan bilincli iletisimidir.
Cunku degisim, her bir farkin kendi bunyesindeki degisiminin diger farklari da degistirmesidir.
Burada aslinda "olana yabancilasmak" algisi devreye girer.
Bilinc temelindeki "yabancilasmak, once zihnin sonar kisinin sonar da beynin ve en sonunda kavramsal bilginin "kim" 4 lu butunlugu temelinde dile getirdiklerinin dusunce ve davranisinin, artik o eski alisilagelmislik olmadigidir.
Mesela bir kisiyi inancli iken bir de inancsiz iken dusunun.
Iste bu kisi inancsiz oldugunda kendi ve herkes olarak inancliliga yabancilasmistir.
Bu bir ideoloji izm etik deger ya da herhangibir sey olabilir.
Yabancilasmak, bilincalti da basliyabilir, bilincli de olabilir.
Evet bilinclendikce ve bunu daimi kildikca bilincaltinda yer etmis her turlu dogumdan itibaren aldigin bilgiyi, ordan cikarir ve sorgulayarak, "yeni kimini" olusturursun.
Bilincalti dogumdan itibaren bilincsizce ayni bir bilgisayar gibi kisinin her turlu algiladigini hafizasina zihnine ve beynine eklemesidir. Sonra da bunun yonlendirdigisekilde hareket etmesidir.
Kisinin bilincli olarak kendi bilincaltindaki bir seyi sorgulayabilmesi icin, ondan rahatsiz olmasi, zarar gormesi ya da sorun olarak algilamasidir. Ayrica bunlarin da farkindaligidir.
Bunu kisi degilde beyin zihin ikkilemi kendi yaparsa kisi sosyo-psikolojik soruna girer ve bunu kendi cozemez. Cunku burada kisinin bilincli bunu yapmasi yerine, beyin ve zihnin bu olumsuzlugu yasamasi on plandadir.
evrensel-insan- Mesaj Sayısı : 471
Kayıt tarihi : 25/05/09
Similar topics
» Farkin Farkina Varmak/Fark Bilisselligi/Farklarin Ayrimi-Farklarin Birligi
» Mustakil var olan varlik ve materyalizm
» Dogan mustakil varligin, evrensel dogumu
» Birin Y-Uclem Bilinci/Farkindaligi
» Kendilik Bilisselligi-Bilinc ve Farkindaligi
» Mustakil var olan varlik ve materyalizm
» Dogan mustakil varligin, evrensel dogumu
» Birin Y-Uclem Bilinci/Farkindaligi
» Kendilik Bilisselligi-Bilinc ve Farkindaligi
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz