Zihinsel Ayrimcilik/Gozlemsel Fark Iliskisi
1 sayfadaki 1 sayfası
Zihinsel Ayrimcilik/Gozlemsel Fark Iliskisi
Hic bir insanoglu turunun biri, ZIHINSEL AYRIMCILIK ILE DOGMAZ. Zihinsel ayrimcilik yasam ve iliskiden ogrenilir.
Insanoglu turu yasam ve iliskisinde zihinsel ayrimci olarak yetismekte, egitilmekte ve yasatilmaktadir.
Insanoglu soyutlamasindaki tum dallar ZIHINSEL AYRIMCILIK TEMELI UZERINE YAPILANDIRILMISTIR.
Bunu aciklamadan once gelinmis noktaya deginmek gerekir.
Iste bu zihinsel ayrimcilik nedeni ile, tum insanoglu turu ve onun biri almis oldugu zihinsel ayrimciligi yasam ve iliskisine tasimis somutlastirarak dusunce ve davranista duzen ve sisteminde kurum ve kurumsallasmasinda ZIHINSELK AYRIMCILIGININ YARATTIGI FARKI GOZLEM OLARAK SUNMAKTADIR.
Yani zihinsel ayrimcilik, FIZIKSEL OLARAK FARKLILIK BILINCINDE GOZLEM VERMEKTEDIR.
Simdi bu iki farkli durumu aciklayalim.
Mesela teolojideki tanrinin varligi tartismasindaki ZIHINSEL AYRIMCILIK TANRININ VARLIGINI VARA/YOKA TASIMADA, BU VARLIGI INANC TEMELINDE INANMA/INANMAMAYA TASIMADA v.s. bu tasinmisligi da fark olarak gozleme tasimadadir.
Mesela bir teist ile bir ateist arasinda, fiziksel bir fark olmayan, zihinsel ayrimcilik vardir. Yani biri digerinden teist ateist olarak ZIHINSEL TEMELDE AYRILIR. Iste bu zihinsel ayrilim, onlarin yasam ve iliskilerinde dusunce ve davranisinda GOZLEM VERTEN BIR FARK OLARAK YANSIR.
Burada onlari ayiran ve farkli gosteren, FIZIKSEL YAPILARI DEGIL; ZIHINSEL YAPILARIDIR.
Yalniz mucadele ederken ZIHINSEL DEGIL, FIZIKSEL MUCADELE ETMEKTEDIRLER.
Buradaki zihinsel ayrim ve gozlemdeki fark; TANRI KAVRAMINDAN VE BU KAVRAMI ZIHNIYETE TASIMAKTAN VE IFADEDE DE AYRISTIRMAKTAN YASAMDA DA FARKLILASTIRMAKTAN kaynaklanir.
Iste buradaki ilk farkindalik ve bilinc, bu farklilasmis farki algilamak ve bir sosyo-etik degeri haline gelmis yasam ve iliski de kimlik kisilik degeri olmus bu ZIHINSEL AYRIMCILIGIN toplum bunyesinde hak ve ozgurlugunu tanimaktir.
Bu farkindalik ve bilincin bilisselligi ise, ZIHINSEL AYRIMCILIGI ORTADAN KALDIRMA ADINA tanri kavraminin ifade edilmesindeki sorunun aslinda kavramin kendisinden kaynaklandigini ve bu kavramin tamamen bir zihin urunu oldugunu ve insanoglu yasam ve iliskisinde zihinsel ayrimciliktan fiziksel ayrimciliga tasindigini ve boylece insanoglu turunun birbiri ile mucadelesine neden oldugunu algilamak bilincine ve farkina varmaktir.
Iste bu duzey bir bilissellik, yaratilan tanri kavramini ne yasamda bir taraf olarak kendi adina gozleme tasir, ne de bu kavram ile ilgili zihinde bir ayrimcilik yaratir. Aksine bu yaratilan kavramin insan oglu yasam ve iliskisindeki ifadesel ayristirmasinin fizike tasindigini ve bunun insanoglu adina bir sosyo-psikolojik sorun oldugunu ortaya koyar.
Genelde tum metafizik varliksal/ontolojik-teolojik/tanrisal/metafizik/fizik otesi ve etik milli/milliyetci-dini/mezhepci/ Ahlaki, toresel, politik v.s. olan ZIHINSEL AYRIMLAR YASAM VE ILISKIDE GOZLEM VEREN FARKLARDIR.
Gozlem verdiginden hak ve ozgurluk temelli fark algisi tasir.Ayrimcilik ise zihinde oldugundan bu ayrimciliktan kurtulmak ise ZIHINSEL DEGISIM VE DEVRIM GEREKTIRIR.
Bu konuda bilissel olarak zihinsel degisimi yasayanlar, hem boyle bir farki gozlemde vermezler, hem de gozlem alarak algiladiklari bu farkin hak ve ozgurlugunu tanirlar.
Yani ifadesel tartismasinda ZIHINSEL AYRIMCI YA DA GOZLEMSEL FARK VEREN olarak bulunmazlar.
Sadece bu sorunun temelini ve sosyo-psikolojik etkisini dile getirirler. Amaclari bu gozlemsel farkin zihinsel ayrimciliktan kaynaklandigini ortaya koymak ve zihinsel ayrimciliktan kurtulmak adina bu konu ve kavramdaki degisimi/devrimi onermektir.
Yani serbest dusunurler ZIHINSEL AYRIMCILIGIN NE OLDUGUNU NEDEN OLDUGUNU VE SORUNU COZUMU ILE BIRLIKTE ORTAYA KOYANLARDIR.
Cunku onlar bu zihinsel ayrimciliga neden olan kavram ve konularinin ve bunu yasam ve iliskiye tasinmasinin ve ifadesel tartismasinin sorun oldugunun ve de bu zihniyetten kurtulunmasi gerektiginin farkinda ve bilincindedirler.
Cagdas olarak bilgi toplumu caginda ve ozgur bireyin serbest birey olabilmesinde, YASAM VE ILISKIDE FARK OLARAK GOZLEM VERENIN ASLINDA ZIHINSEL AYRIMCILIKTAN KAYNAKLANDIGINI algilamak bilmek farkina ve bilincine varmak; Insanoglunun verdigi ZIHINSEL DAVRANISSAL YASAM VE ILISKISEL verdigi mucadelede olumcul bir onem tasir.
Insanlasmanin da temelini teskil eder.
Bu baslik ve kapsadigi anlam ve icerik algilama adina cok onemlidir.
Onemi de sorunun yapilandirilmisliginin yapi ve isleyisini kokten ve temelden cozume goturmek ve zihinsel devrimini bireyin kendi beyni adina gerceklestirmesi anlamina gelir.
Insanoglu turu yasam ve iliskisinde zihinsel ayrimci olarak yetismekte, egitilmekte ve yasatilmaktadir.
Insanoglu soyutlamasindaki tum dallar ZIHINSEL AYRIMCILIK TEMELI UZERINE YAPILANDIRILMISTIR.
Bunu aciklamadan once gelinmis noktaya deginmek gerekir.
Iste bu zihinsel ayrimcilik nedeni ile, tum insanoglu turu ve onun biri almis oldugu zihinsel ayrimciligi yasam ve iliskisine tasimis somutlastirarak dusunce ve davranista duzen ve sisteminde kurum ve kurumsallasmasinda ZIHINSELK AYRIMCILIGININ YARATTIGI FARKI GOZLEM OLARAK SUNMAKTADIR.
Yani zihinsel ayrimcilik, FIZIKSEL OLARAK FARKLILIK BILINCINDE GOZLEM VERMEKTEDIR.
Simdi bu iki farkli durumu aciklayalim.
Mesela teolojideki tanrinin varligi tartismasindaki ZIHINSEL AYRIMCILIK TANRININ VARLIGINI VARA/YOKA TASIMADA, BU VARLIGI INANC TEMELINDE INANMA/INANMAMAYA TASIMADA v.s. bu tasinmisligi da fark olarak gozleme tasimadadir.
Mesela bir teist ile bir ateist arasinda, fiziksel bir fark olmayan, zihinsel ayrimcilik vardir. Yani biri digerinden teist ateist olarak ZIHINSEL TEMELDE AYRILIR. Iste bu zihinsel ayrilim, onlarin yasam ve iliskilerinde dusunce ve davranisinda GOZLEM VERTEN BIR FARK OLARAK YANSIR.
Burada onlari ayiran ve farkli gosteren, FIZIKSEL YAPILARI DEGIL; ZIHINSEL YAPILARIDIR.
Yalniz mucadele ederken ZIHINSEL DEGIL, FIZIKSEL MUCADELE ETMEKTEDIRLER.
Buradaki zihinsel ayrim ve gozlemdeki fark; TANRI KAVRAMINDAN VE BU KAVRAMI ZIHNIYETE TASIMAKTAN VE IFADEDE DE AYRISTIRMAKTAN YASAMDA DA FARKLILASTIRMAKTAN kaynaklanir.
Iste buradaki ilk farkindalik ve bilinc, bu farklilasmis farki algilamak ve bir sosyo-etik degeri haline gelmis yasam ve iliski de kimlik kisilik degeri olmus bu ZIHINSEL AYRIMCILIGIN toplum bunyesinde hak ve ozgurlugunu tanimaktir.
Bu farkindalik ve bilincin bilisselligi ise, ZIHINSEL AYRIMCILIGI ORTADAN KALDIRMA ADINA tanri kavraminin ifade edilmesindeki sorunun aslinda kavramin kendisinden kaynaklandigini ve bu kavramin tamamen bir zihin urunu oldugunu ve insanoglu yasam ve iliskisinde zihinsel ayrimciliktan fiziksel ayrimciliga tasindigini ve boylece insanoglu turunun birbiri ile mucadelesine neden oldugunu algilamak bilincine ve farkina varmaktir.
Iste bu duzey bir bilissellik, yaratilan tanri kavramini ne yasamda bir taraf olarak kendi adina gozleme tasir, ne de bu kavram ile ilgili zihinde bir ayrimcilik yaratir. Aksine bu yaratilan kavramin insan oglu yasam ve iliskisindeki ifadesel ayristirmasinin fizike tasindigini ve bunun insanoglu adina bir sosyo-psikolojik sorun oldugunu ortaya koyar.
Genelde tum metafizik varliksal/ontolojik-teolojik/tanrisal/metafizik/fizik otesi ve etik milli/milliyetci-dini/mezhepci/ Ahlaki, toresel, politik v.s. olan ZIHINSEL AYRIMLAR YASAM VE ILISKIDE GOZLEM VEREN FARKLARDIR.
Gozlem verdiginden hak ve ozgurluk temelli fark algisi tasir.Ayrimcilik ise zihinde oldugundan bu ayrimciliktan kurtulmak ise ZIHINSEL DEGISIM VE DEVRIM GEREKTIRIR.
Bu konuda bilissel olarak zihinsel degisimi yasayanlar, hem boyle bir farki gozlemde vermezler, hem de gozlem alarak algiladiklari bu farkin hak ve ozgurlugunu tanirlar.
Yani ifadesel tartismasinda ZIHINSEL AYRIMCI YA DA GOZLEMSEL FARK VEREN olarak bulunmazlar.
Sadece bu sorunun temelini ve sosyo-psikolojik etkisini dile getirirler. Amaclari bu gozlemsel farkin zihinsel ayrimciliktan kaynaklandigini ortaya koymak ve zihinsel ayrimciliktan kurtulmak adina bu konu ve kavramdaki degisimi/devrimi onermektir.
Yani serbest dusunurler ZIHINSEL AYRIMCILIGIN NE OLDUGUNU NEDEN OLDUGUNU VE SORUNU COZUMU ILE BIRLIKTE ORTAYA KOYANLARDIR.
Cunku onlar bu zihinsel ayrimciliga neden olan kavram ve konularinin ve bunu yasam ve iliskiye tasinmasinin ve ifadesel tartismasinin sorun oldugunun ve de bu zihniyetten kurtulunmasi gerektiginin farkinda ve bilincindedirler.
Cagdas olarak bilgi toplumu caginda ve ozgur bireyin serbest birey olabilmesinde, YASAM VE ILISKIDE FARK OLARAK GOZLEM VERENIN ASLINDA ZIHINSEL AYRIMCILIKTAN KAYNAKLANDIGINI algilamak bilmek farkina ve bilincine varmak; Insanoglunun verdigi ZIHINSEL DAVRANISSAL YASAM VE ILISKISEL verdigi mucadelede olumcul bir onem tasir.
Insanlasmanin da temelini teskil eder.
Bu baslik ve kapsadigi anlam ve icerik algilama adina cok onemlidir.
Onemi de sorunun yapilandirilmisliginin yapi ve isleyisini kokten ve temelden cozume goturmek ve zihinsel devrimini bireyin kendi beyni adina gerceklestirmesi anlamina gelir.
evrensel-insan- Mesaj Sayısı : 471
Kayıt tarihi : 25/05/09
Similar topics
» Zihinsel Evrim ve Zihinsel Devrime Gecis
» Rahatsiz Dusuncenin; Gozlemsel Algisi/Farkindaligi/Bilinci ve Bilisselligi
» ZIHINSEL DEVRIM
» Bireyin Kendi Zihinsel Devrimi
» Bireyin Kendi Zihinsel Devrimi
» Rahatsiz Dusuncenin; Gozlemsel Algisi/Farkindaligi/Bilinci ve Bilisselligi
» ZIHINSEL DEVRIM
» Bireyin Kendi Zihinsel Devrimi
» Bireyin Kendi Zihinsel Devrimi
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz