Bir Konunun Uc Farkli Butunu
1 sayfadaki 1 sayfası
Bir Konunun Uc Farkli Butunu
Saygideger arkadaslar;
Ben, bir konu uzerine bilinc, bilgi, birikim, gozlem ve tecrubelerimi yaziya dokerken; uc farkli butunu ya bir arada, ya ayri ayri, yaziya dokuyorum.
Her hangibir konu uzerindeki bu uc farkli yanasim butununun farklarini asagida bir ozet olarak veriyorum.
Evrensel-insan dusuncesi; Birey bilincinin evrensel/insansal/kavramsal/bilissel koklerini temel alan yanasim.
Evrensel-insan dusuncesinin, dogal dusunceyi ortaya koyusu;bireysel, epistemolojik gerceklik, notr algi, disaridan bakis acisi, bireysel hak ve ozgurlukler, insansal vicdan ve evrensel saygi, cikarsamasal, curutmesel, yanlislamasal, yalanlamasal, tum resim, dusunsel, farkindalik, farklarin esitligi, antiayrimci, sorgulamali, irdelemeli, cizimsel, sekilsel, yanlamasal
Evrensel-insan dusuncesinin algiladigi dogal dusunce; insandisi, insanlikdisi, yaratilissal (tanrisal,Allahsal, ilahsal, putsal, kutsal v.s.), metafizik, ideolojik, inancsal, dogrusal, determinist, tartismasal, cikmaz, varliksal, varsal, olsal, bireyci akilcilik, ayrimci, cikarci, bencil, etiksel (milli, dini, toresel, ahlaki, geleneksel, tabusal, verisel, degersel, dogaustu, dunya otesi, spekulatif, toplumsal, sosyal, siyasal, otoriter, gucsel, iktidarsal, totoliter, ikna olma/etme, mudaheleci, psikolojik, karsitli, celiskili, kulaktan dolma, sabit, sahiplenici, kisilik/ kimlik degerli, kesismeli, noktasal, ozdeslestirmeli,tikanik, tekduze,
Eger yaziya katki veya soru gelirse, hem bahsedilen kavramlar aciklanabilir, hem de yeni kavramlar eklenebilir.
Bir ornek; Tanri
Evrensel-insan dusuncesi; tanri insanoglu beyninin fonksiyonu dusuncesinin yarattigi bir kavramdir ve bu kavrama evrensel-insan dusuncesinde bir yer yoktur, ihtiyac yoktur, gereksinim yoktur.
Konu bilimsel degildir. Insan ozunu yok sayar ve insani ve insanligini geri plana iter ve verilen degerler temelinde de; insani kul eder, korku verir, dusunce ve davranis bagimsizligini kisitlar, olum korkusu isler, hatta insan ozellikleri verilirse de; insana her turlu rahatsizligi ve eziyeti mazur kilar. Bakis acisi serbest dusunurluktur.
Evrensel-insan dusuncesinin, dogal dusunceyi ortaya koyusu; dogal dusuncenin temelini teskil eden; en ust duzey bir guc, otorite ve teslim alan bir icerige sahiptir. Inancsal olarak olumlu ve olumsuz sahiplenilme ve sabitlenme temelinde cikmaz bir ikna olma/etme tartismasi rekabeti dogurur.
En ust tabu ve veridir. Kisinin yerine gore kimlik ve kisilik kutsalidir kisi bu konuda kisisel hak ve ozgurlugune sahip olmalidir, tanrisal olumlu ya da olumsuz yanasan herkes biribirinin degerine saygi duymalidir. Kimse kimsenin tanrisal yasam ve iliskilerine mudahele etmemelidir.
Evrensel-insan dusuncesinin, algiladigi dogal dusunce; maalesef; tanri konusu ve her turlu tanrisal yanasim, hem bilimi alet etmekte, emperyalist zihniyetin bir kullanim araci olmakta ve insanoglunu kutuplastirmada en buyuk rolu oynamakta, insanoglu tanrisi icin, terorizm uygulamakta, savasmakta ve her turlu insanlikdisi uygulamalara sahne olmaktadir.
Bu arada kendi kisiligini olusturamamakta, emir kulu olmakta, yasami yerine yasam sonrasini dusunmekte ve tanrisal yanasimi olumlu olumsuz ve tum dallari, budaklariyla, hem insanoglunu suru psikolojisine sokma olarak kullanmakta hem de tanri ugruna insanlikdisi kurallar, kaideler yasalar v.s. koymaktadir.
Tanrisal yanasim; mutlaka bir dini orgutlemeyi getirmektedir. Tanrisal dusunen bir beyin; hic bir zaman dusunce ozgurlugune erisemez.
Bu uc farkli yanasimin tanri kavrami uzerindeki kisa bir ozetidir, eger konuya deginilirse; konu detaylandirilabilir ve iceriklendirilebilir.
Saygilarimla;
evrensel-insan
Ben, bir konu uzerine bilinc, bilgi, birikim, gozlem ve tecrubelerimi yaziya dokerken; uc farkli butunu ya bir arada, ya ayri ayri, yaziya dokuyorum.
Her hangibir konu uzerindeki bu uc farkli yanasim butununun farklarini asagida bir ozet olarak veriyorum.
Evrensel-insan dusuncesi; Birey bilincinin evrensel/insansal/kavramsal/bilissel koklerini temel alan yanasim.
Evrensel-insan dusuncesinin, dogal dusunceyi ortaya koyusu;bireysel, epistemolojik gerceklik, notr algi, disaridan bakis acisi, bireysel hak ve ozgurlukler, insansal vicdan ve evrensel saygi, cikarsamasal, curutmesel, yanlislamasal, yalanlamasal, tum resim, dusunsel, farkindalik, farklarin esitligi, antiayrimci, sorgulamali, irdelemeli, cizimsel, sekilsel, yanlamasal
Evrensel-insan dusuncesinin algiladigi dogal dusunce; insandisi, insanlikdisi, yaratilissal (tanrisal,Allahsal, ilahsal, putsal, kutsal v.s.), metafizik, ideolojik, inancsal, dogrusal, determinist, tartismasal, cikmaz, varliksal, varsal, olsal, bireyci akilcilik, ayrimci, cikarci, bencil, etiksel (milli, dini, toresel, ahlaki, geleneksel, tabusal, verisel, degersel, dogaustu, dunya otesi, spekulatif, toplumsal, sosyal, siyasal, otoriter, gucsel, iktidarsal, totoliter, ikna olma/etme, mudaheleci, psikolojik, karsitli, celiskili, kulaktan dolma, sabit, sahiplenici, kisilik/ kimlik degerli, kesismeli, noktasal, ozdeslestirmeli,tikanik, tekduze,
Eger yaziya katki veya soru gelirse, hem bahsedilen kavramlar aciklanabilir, hem de yeni kavramlar eklenebilir.
Bir ornek; Tanri
Evrensel-insan dusuncesi; tanri insanoglu beyninin fonksiyonu dusuncesinin yarattigi bir kavramdir ve bu kavrama evrensel-insan dusuncesinde bir yer yoktur, ihtiyac yoktur, gereksinim yoktur.
Konu bilimsel degildir. Insan ozunu yok sayar ve insani ve insanligini geri plana iter ve verilen degerler temelinde de; insani kul eder, korku verir, dusunce ve davranis bagimsizligini kisitlar, olum korkusu isler, hatta insan ozellikleri verilirse de; insana her turlu rahatsizligi ve eziyeti mazur kilar. Bakis acisi serbest dusunurluktur.
Evrensel-insan dusuncesinin, dogal dusunceyi ortaya koyusu; dogal dusuncenin temelini teskil eden; en ust duzey bir guc, otorite ve teslim alan bir icerige sahiptir. Inancsal olarak olumlu ve olumsuz sahiplenilme ve sabitlenme temelinde cikmaz bir ikna olma/etme tartismasi rekabeti dogurur.
En ust tabu ve veridir. Kisinin yerine gore kimlik ve kisilik kutsalidir kisi bu konuda kisisel hak ve ozgurlugune sahip olmalidir, tanrisal olumlu ya da olumsuz yanasan herkes biribirinin degerine saygi duymalidir. Kimse kimsenin tanrisal yasam ve iliskilerine mudahele etmemelidir.
Evrensel-insan dusuncesinin, algiladigi dogal dusunce; maalesef; tanri konusu ve her turlu tanrisal yanasim, hem bilimi alet etmekte, emperyalist zihniyetin bir kullanim araci olmakta ve insanoglunu kutuplastirmada en buyuk rolu oynamakta, insanoglu tanrisi icin, terorizm uygulamakta, savasmakta ve her turlu insanlikdisi uygulamalara sahne olmaktadir.
Bu arada kendi kisiligini olusturamamakta, emir kulu olmakta, yasami yerine yasam sonrasini dusunmekte ve tanrisal yanasimi olumlu olumsuz ve tum dallari, budaklariyla, hem insanoglunu suru psikolojisine sokma olarak kullanmakta hem de tanri ugruna insanlikdisi kurallar, kaideler yasalar v.s. koymaktadir.
Tanrisal yanasim; mutlaka bir dini orgutlemeyi getirmektedir. Tanrisal dusunen bir beyin; hic bir zaman dusunce ozgurlugune erisemez.
Bu uc farkli yanasimin tanri kavrami uzerindeki kisa bir ozetidir, eger konuya deginilirse; konu detaylandirilabilir ve iceriklendirilebilir.
Saygilarimla;
evrensel-insan
evrensel-insan- Mesaj Sayısı : 471
Kayıt tarihi : 25/05/09
Similar topics
» Ateizmin Iki Farkli Temeli-Materyalizm ve Humanizm
» Iletilen Bilgiye Uc Farkli Bakis/Karsitli Tek Uygulama
» Dogal Mantik-Farkli Mantik
» Dusunce ve Dusunme Uzerine Farkli Dusunme/Dusunce
» Iletilen Bilgiye Uc Farkli Bakis/Karsitli Tek Uygulama
» Dogal Mantik-Farkli Mantik
» Dusunce ve Dusunme Uzerine Farkli Dusunme/Dusunce
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz