Ortaya Koymak ve One Cikarmak Farki
1 sayfadaki 1 sayfası
Ortaya Koymak ve One Cikarmak Farki
Saygideger arkadaslar;
Iste insanoglunu, insandan ve bireyden ayiran fark bu baslikta yatmaktadir. Ayrimcilik; her hasngibir farkin; diger farklara nazaran ONE CIKARTILMASIDIR.
Bunu bir ornekle verelim. "Ben Turk'um" bir ortaya koyustur ve farkini belirtmektir. Bu belirtilen farkla yasam ve iliski surmekte; bir bireyin hak ve ozgurlugudur.
Ama "Turk olmak veya Turkluk budur" temelli bir yanasim; hem Turk'u ve Turklugu; diger milli veya irki kokenlere gore one cikarmaktir. Hem de farki ayirmaktir. Bu iki turlu tezahur eder. Birincisi, Turk lehine one cikarma; ikincisi Turk aleyhine one cikarmadir. Ikincisi aslinda; "yerme" icerigindedir.
Iste bu iki farki gorebilmek ve sadece ortaya koymaya muktedir olabilmek; bireyin, bireysel bilinciyle paraleldir. Insan olmak ve insanlik sunmak ve de insansal-evrensel bir yasam ve iliskiyi surdurebilmek te; sadece ortaya koyabilmekten gecer. Eger herhangibir farkin lehine veya aleyhine bir one cikarim soz konusuysa; orada insansal-evrensel yanasim ve birarada yasam ve iliski mumkun degildir.
Bizler turumuz geregi; sadece insanligimizi ve evrenselligimizi, bireysel olarak one cikarabiliriz. Bunun disindaki herhangibir farkin one cikmasi veya cikarilmasi AYRICALIK, PARCALANMISLIK, CELISKI ve bilimum insanlikdisi degerlerin ortaya cikmasina yol acar.
Burada eger insanlari biribirinden ayiran bir fark olarak gorunen ve insanlari ayirma ozelligine sahip olan bir fark varsa, o fark; insansal-evrensel butunlugu onleyici bir fark olarak ortaya konabilir.
Buradaki ornekte de, bu fark milliyetciliktir. Bir birey; bireysel olarak, hic bir milliyetin ozeline girmeden; milliyetciligin; ideolojik inancsal dogrusallik temelli, dogrusunu, yanlislayabilir veya curutebilir. Bu da serbest dusunurluktur.
Yani, kisaca; milliyetciligin ve one cikarilmasinin; insanoglunu nasil parcaladigini, ayirdigini ve bu konuda ortaya atilan tum ideolojik dogrularin; insansal-evrensel bir butune degilde; insanoglunu ayirici, bolucu temele goturdugunu ve nasil insanlikdisi guc, iktidar, otorite, cikar v.s. ihtiyac duyuldugu anlatilabilir.
Baslikta gecen bu fark; her kisinin kisiligini ve kimligini olusturulan degerler icin de gecerlidir. Mesela bir arkadas; milliyetcilik ornegini; dine, tanriya, etige,v.s. tasiyabilir.
Bireyin, bireysel olarak; insansal-evrensel dusunce ve davranis ortaya koyabilme bilinci; serbest dusunurlukten gecer.
Turk gibi, ozel farki degilde; bu farki veren genel farki, yani milliyetcilik farkini gorebilmekten ve onu ortaya koyabilmekten gecer.
Muslumanlik gibi, ozel farki degilde; bu farki veren genel din farkini gorebilmekten ve onu ortaya koyabilmekten gecer.
Bir -izm gibi, ozel bir izm farkini degilde; bu farki veren genel farki, yani emperyalizmin farkini gorebilmek ve onu ortaya koyabilmekten gecer.
Tanri gibi, ya da madde gibi, ozel farki degilde; bu farki veren genel farki, yani insandisilik farkini gorebilmekten ve onu ortaya koyabilmekten gecer.
Herhangi bir ozel bilim farkini degilde; bu farki veren genel farki, yani epistemolojik farki gorebilmekten ve ortaya koyabilmekten gecer.
Inanc gibi, dogru gibi, ozel bir farki degil de, bu farki veren genel farki, yani gercegi gorebilmekten ve gercekci olarak ortaya koyabilmekten gecer.
Kisaca; farklari degilde; bu farklarin ayrima yol actigini ve ayricalik temelli oldugunu gorebilmek ve ortaya koyabilmekten gecer.
Butun bu yazilanlarin isiginda; one cikarmak yerine, ortaya koymaya veya koyabilmeye, bireysel olarak yonelim; en azindan bireyin ve bireyin yasam ve iliskide oldugu cevrenin, farklari nedenlemesine ve sorgulamasina yol acar.
Cunku, bireyin; kendinde olan farkin farkina varabilmesi icin; o farkin geneline ulasabilmesi ve bu geneli ortaya atan; ideolojik inancsal dogrusalligin, dogrusuna erisebilmesi lazimdir. Bu da farklari veren; tum degerlerin dogru sabitligi ve sahipliliginden cikarilip; sorgulanmasi ve nedenlenmesi ile mumkundur.
Aksi ortaya konulan ozel bir farkin; hak ve ozgurluk mucadelesinin, bilincsizligi ve verilmemesi-verdirilmemesidir.
Hem tasidigimiz farki; neden tasidigimizin bilincinde olmak, hem bu tasinan ozel farkin, geneline ulasabilmek, hem de bu genel farkin arkasindaki ideolojik inancsal dogrusalligin dogrusuna ulasabilmek icin tek yol; ortaya koymaktir.
Farki one cikararak; hem bu ortaya koyusun onu tikanir hem de insansal-evrensel ilerleyis ve gelisim sekteye ugrar.
Ayrica bir seyi ozel veya genel ya da arkasinda yer etmis ideolojik inancsal dogrusalligin dogrusu temelinde ortaya koyabilmek icin de, bireyin; bilgiye, bilince, birikime, gozleme, ve deneyime yonelmesi ve hic bir zaman dogrulariyla yetinmemesi ve onlari sabitlememesi ve de sahiplendigi dogrulari her dem nedenleyip, sorgulamasi gerekir.
Bu yanasimda; bireyi durmadan, epistemolojik gercege ve gercekci davranmaya ve bu yanasimin dusunce ve davranisini kazanmaya yonlendirir. Tabi, butun bunlar, kisi isterse, arzularsa; olanlardan rahatsizlik duyarsa, sorunun kokenine inmek isterse ve cozumun nerede aranacagini arastirirsa v.s. mumkun olur. Aksi "eski tas; eski hamam" dir.
Saygilarimla;
evrensel-insan
Iste insanoglunu, insandan ve bireyden ayiran fark bu baslikta yatmaktadir. Ayrimcilik; her hasngibir farkin; diger farklara nazaran ONE CIKARTILMASIDIR.
Bunu bir ornekle verelim. "Ben Turk'um" bir ortaya koyustur ve farkini belirtmektir. Bu belirtilen farkla yasam ve iliski surmekte; bir bireyin hak ve ozgurlugudur.
Ama "Turk olmak veya Turkluk budur" temelli bir yanasim; hem Turk'u ve Turklugu; diger milli veya irki kokenlere gore one cikarmaktir. Hem de farki ayirmaktir. Bu iki turlu tezahur eder. Birincisi, Turk lehine one cikarma; ikincisi Turk aleyhine one cikarmadir. Ikincisi aslinda; "yerme" icerigindedir.
Iste bu iki farki gorebilmek ve sadece ortaya koymaya muktedir olabilmek; bireyin, bireysel bilinciyle paraleldir. Insan olmak ve insanlik sunmak ve de insansal-evrensel bir yasam ve iliskiyi surdurebilmek te; sadece ortaya koyabilmekten gecer. Eger herhangibir farkin lehine veya aleyhine bir one cikarim soz konusuysa; orada insansal-evrensel yanasim ve birarada yasam ve iliski mumkun degildir.
Bizler turumuz geregi; sadece insanligimizi ve evrenselligimizi, bireysel olarak one cikarabiliriz. Bunun disindaki herhangibir farkin one cikmasi veya cikarilmasi AYRICALIK, PARCALANMISLIK, CELISKI ve bilimum insanlikdisi degerlerin ortaya cikmasina yol acar.
Burada eger insanlari biribirinden ayiran bir fark olarak gorunen ve insanlari ayirma ozelligine sahip olan bir fark varsa, o fark; insansal-evrensel butunlugu onleyici bir fark olarak ortaya konabilir.
Buradaki ornekte de, bu fark milliyetciliktir. Bir birey; bireysel olarak, hic bir milliyetin ozeline girmeden; milliyetciligin; ideolojik inancsal dogrusallik temelli, dogrusunu, yanlislayabilir veya curutebilir. Bu da serbest dusunurluktur.
Yani, kisaca; milliyetciligin ve one cikarilmasinin; insanoglunu nasil parcaladigini, ayirdigini ve bu konuda ortaya atilan tum ideolojik dogrularin; insansal-evrensel bir butune degilde; insanoglunu ayirici, bolucu temele goturdugunu ve nasil insanlikdisi guc, iktidar, otorite, cikar v.s. ihtiyac duyuldugu anlatilabilir.
Baslikta gecen bu fark; her kisinin kisiligini ve kimligini olusturulan degerler icin de gecerlidir. Mesela bir arkadas; milliyetcilik ornegini; dine, tanriya, etige,v.s. tasiyabilir.
Bireyin, bireysel olarak; insansal-evrensel dusunce ve davranis ortaya koyabilme bilinci; serbest dusunurlukten gecer.
Turk gibi, ozel farki degilde; bu farki veren genel farki, yani milliyetcilik farkini gorebilmekten ve onu ortaya koyabilmekten gecer.
Muslumanlik gibi, ozel farki degilde; bu farki veren genel din farkini gorebilmekten ve onu ortaya koyabilmekten gecer.
Bir -izm gibi, ozel bir izm farkini degilde; bu farki veren genel farki, yani emperyalizmin farkini gorebilmek ve onu ortaya koyabilmekten gecer.
Tanri gibi, ya da madde gibi, ozel farki degilde; bu farki veren genel farki, yani insandisilik farkini gorebilmekten ve onu ortaya koyabilmekten gecer.
Herhangi bir ozel bilim farkini degilde; bu farki veren genel farki, yani epistemolojik farki gorebilmekten ve ortaya koyabilmekten gecer.
Inanc gibi, dogru gibi, ozel bir farki degil de, bu farki veren genel farki, yani gercegi gorebilmekten ve gercekci olarak ortaya koyabilmekten gecer.
Kisaca; farklari degilde; bu farklarin ayrima yol actigini ve ayricalik temelli oldugunu gorebilmek ve ortaya koyabilmekten gecer.
Butun bu yazilanlarin isiginda; one cikarmak yerine, ortaya koymaya veya koyabilmeye, bireysel olarak yonelim; en azindan bireyin ve bireyin yasam ve iliskide oldugu cevrenin, farklari nedenlemesine ve sorgulamasina yol acar.
Cunku, bireyin; kendinde olan farkin farkina varabilmesi icin; o farkin geneline ulasabilmesi ve bu geneli ortaya atan; ideolojik inancsal dogrusalligin, dogrusuna erisebilmesi lazimdir. Bu da farklari veren; tum degerlerin dogru sabitligi ve sahipliliginden cikarilip; sorgulanmasi ve nedenlenmesi ile mumkundur.
Aksi ortaya konulan ozel bir farkin; hak ve ozgurluk mucadelesinin, bilincsizligi ve verilmemesi-verdirilmemesidir.
Hem tasidigimiz farki; neden tasidigimizin bilincinde olmak, hem bu tasinan ozel farkin, geneline ulasabilmek, hem de bu genel farkin arkasindaki ideolojik inancsal dogrusalligin dogrusuna ulasabilmek icin tek yol; ortaya koymaktir.
Farki one cikararak; hem bu ortaya koyusun onu tikanir hem de insansal-evrensel ilerleyis ve gelisim sekteye ugrar.
Ayrica bir seyi ozel veya genel ya da arkasinda yer etmis ideolojik inancsal dogrusalligin dogrusu temelinde ortaya koyabilmek icin de, bireyin; bilgiye, bilince, birikime, gozleme, ve deneyime yonelmesi ve hic bir zaman dogrulariyla yetinmemesi ve onlari sabitlememesi ve de sahiplendigi dogrulari her dem nedenleyip, sorgulamasi gerekir.
Bu yanasimda; bireyi durmadan, epistemolojik gercege ve gercekci davranmaya ve bu yanasimin dusunce ve davranisini kazanmaya yonlendirir. Tabi, butun bunlar, kisi isterse, arzularsa; olanlardan rahatsizlik duyarsa, sorunun kokenine inmek isterse ve cozumun nerede aranacagini arastirirsa v.s. mumkun olur. Aksi "eski tas; eski hamam" dir.
Saygilarimla;
evrensel-insan
evrensel-insan- Mesaj Sayısı : 471
Kayıt tarihi : 25/05/09
Similar topics
» Ortaya Koymak ve Ortaya Cikarmak Farki
» Itaat ve Saygi Farki/Iliskisi Birey/Kisi Farki
» Seyin Ne Olarak Ortaya Konmasi.
» Evrensel-Insan Zihniyeti'nin Ortaya Koydugu
» Evrensel-Insan Dusuncesinin, Dogal Dusunceyi Ortaya Koyusu
» Itaat ve Saygi Farki/Iliskisi Birey/Kisi Farki
» Seyin Ne Olarak Ortaya Konmasi.
» Evrensel-Insan Zihniyeti'nin Ortaya Koydugu
» Evrensel-Insan Dusuncesinin, Dogal Dusunceyi Ortaya Koyusu
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz